Mijn favorieten

Hoe gaat het verkooptraject?

1. Adviesgesprek en in verkoopname

Wij komen bij u thuis voor een vrijblijvend adviesgesprek en waardebepaling.

U besluit uw woning te verkopen en maakt een pakketkeuze; Light, Basic of Full-Service.

U krijgt van ons een opdracht tot dienstverlening toegezonden, stylingtips en we maken met u een nieuwe afspraak voor de fotograaf en om uw woning nauwkeurig op te nemen.

Wij vragen bij het kadaster de gegevens en eigendomsinformatie van uw woning aan en raadplegen indien nodig het archief en bestemmingsplan bij de gemeente.

Wij berekenen de inhoud en woonoppervlakte van uw woning conform de NEN 2580, schrijven een wervende aanbiedingstekst, selecteren de mooiste foto's en voeren dit in ons automatiseringssysteem (Realworks).

Wij maken handmatig een uitgebreide en exclusieve kleurenbrochure van uw woning, zodat wij uw woning mooier en nauwkeuriger kunnen presenteren dan makelaarskantoren die dit op een geautomatiseerde wijze doen. Dit kost ons veel tijd, maar dat hebben we er graag voor over om uw woning optimaal te kunnen presenteren. 

Als alles is ingevoerd wordt uw woning aangemeld in het NVM uitwisselingssysteem en prominent op o.a. Funda, Jaap, Huislijn en onze eigen site geplaatst.

Een PDF brochure van uw woning wordt in een doelgroepgerichte en gepersonaliseerde mailing, direct naar ons actuele en uitgebreide zoekers bestand gezonden. Tevens worden via het NVM uitwisselingssysteem alle zoekers op de hoogte gesteld die bij andere makelaarskantoren zijn ingeschreven en waarvan het zoekprofiel "matched" met gegevens van uw woning.
Dit gebeurt ook met de zoekers die hun zoekprofiel op Funda of andere woningsites hebben ingevoerd. Met Blijhuis Makelaardij bereikt u dus meer!

Wij plaatsen in uw tuin een fraai en aansprekend verkoopbord.

U krijgt van ons de inlogcodes voor uw eigen "Mijn (Blij)huis" intranet dossier, zodat u de ontwikkelingen rond de verkoop van uw woning kunt volgen en uw persoonsgegevens en de gegevens van uw woning kunt controleren.

Binnen enkele dagen krijgt van ons de beschikking over een digitaal "HelpMee" account, waarmee u ook uw eigen netwerk mobiliseert om de koper te vinden! Het staat u vrij hiervan gebruik te maken. Met HelpMee kunt u uw eigen sociale netwerk (op Hyves, Linkedin, Facebook, Twitter, Gmail, Hotmail etc.) op een ludieke manier op de hoogte stellen van uw verkoopplannen.


2. Bezichtiging

Zodra een potentiële koper serieuze belangstelling toont en graag een kijkje wil nemen in uw woning, nemen we contact met u op om een geschikte tijd af te spreken. Blijhuis Makelaardij geeft u de keuze uit twee mogelijkheden: wij doen de bezichtigingen voor u of u doet het zelf!

Onze makelaar vertelt u graag in een persoonlijk gesprek wat de voordelen zijn als u zelf de bezichtigingen doet én natuurlijk ook wat de voordelen zijn als wij de bezichtigingen voor u doen.


3. Onderhandeling

In uw belang nemen wij deze stap zelf ter hand. U bent er immers bij gebaat dat uw huis tegen de beste prijs en voorwaarden wordt verkocht. Ook zit u niet te wachten op problemen achteraf. Laat dit dus aan ons over. Wij kennen de markt en haar gebruiken. 

Gedurende het onderhandelingsproces overleggen wij natuurlijk regelmatig met u, zodat u op de hoogte blijft van de stand van zaken en de tijd krijgt om te reageren. Want wij gooien dan wel onze onderhandelingstechnieken in de strijd, ú bent uiteindelijk degene, die bepaalt wat er gebeurt. Pas als alle partijen het over alles eens zijn, wordt de koop gesloten.


4. Koopakte

Na het bereiken van een mondelinge overeenkomst is het zaak dat de koopovereenkomst z.s.m. op papier wordt gezet. Wettelijk heeft een koper namelijk nog 3 dagen bedenktijd, nadat de akte door beide partijen is ondertekend en aan de koper een kopie ter hand is gesteld.

Daarom maken wij voor u z.s.m. een NVM koopakte op waarin alle afspraken, bijzonderheden en personalia nauwkeurig worden vastgelegd. Beide partijen ontvangen hiervan een concept, zodat u de gelegenheid krijgt om te controleren of alles klopt volgens afspraak. Vervolgens maken wij met u een afspraak voor de ondertekening. Liefst met beide partijen gezamenlijk, zodat u met de koper kunt kennismaken en wij de akte mondeling kunnen verduidelijken en toelichten. Vervolgens zullen we de originele akte met elkaar ondertekenen en zorgen wij ervoor dat beide partijen hiervan een kopie krijgen.

De originele en door beide partijen getekende NVM koopakte sturen wij naar de notaris, die vervolgens aan de hand hiervan een concept leveringsakte op gaat maken.


5. Eigendomsoverdracht

De leveringsakte wordt bij de notaris getekend op de datum van overdracht.

Op de dag dus, dat de koper de sleutel van zijn nieuwe huis van u krijgt overhandigd en de woning juridisch in eigendom wordt overgedragen. Wij zullen de afspraak voor de overdracht coördineren en vooraf het concept van de leveringsakte voor u controleren.

Tevens zullen wij voordat we met elkaar naar de notaris gaan het huis gezamenlijk inspecteren en de meterstanden opnemen.