Mijn favorieten

Hoe gaat het aankooptraject?

Het aankooptraject kent 5 fases

U heeft uw droomhuis gevonden, maar wat nu? U hebt fase 1 dus al doorlopen en wilt graag verder om de woning te kopen. Dit is een spannend moment.

We helpen u bij Blijhuis Makelaardij graag verder met een gerichte aankoop van uw droomhuis!

Onze makelaar is een bewezen onderhandelaar. Door zijn kennis van de regionale markt zal hij voor u de beste prijs bedingen en betaalt u nooit te veel!

Wat kunt u verwachten van een gerichte aankoopopdracht?

Naast het onderhandelen over prijs en voorwaarden kunt u nog meer van ons verwachten:
  • Aanwezig bij vervolg bezichtiging.
  • Beoordeling actuele waarde van de woning in huidige markt.
  • Advies om al dan niet een bouwkundige keuring uit te laten voeren.
  • Controleren van de koopakte.
  • Controleren van leveringsakte en nota van afrekening.
  • Aanwezig bij eindinspectie en overdracht bij de notaris.
  • Een voordelig tarief op basis van resultaat (Win-Win systeem).
  • No cure, no pay!
Meer weten?

Maak nu een afspraak met onze makelaar en koop met een gerust gevoel uw droomhuis!


Inventariseren wensen en mogelijkheden

De eerste stap op zoek naar uw droomhuis is het inventariseren van uw wensen en mogelijkheden. U kunt op Funda wel kijken naar woningen die u mooi vindt, maar als u niet weet wat u financieel kunt dan kunt u niet gericht op zoek. Of u nu starter of doorstromer bent op de woningmarkt, wij adviseren u eerst een afspraak te maken met een erkend hypotheekadviseur. Dan weet u in welke prijsklasse u kunt gaan zoeken. Bel ons. Wij weten waar u terecht kunt voor een betrouwbaar advies.  

Zodra u weet wat u financieel kunt is het verstandig uw woonwensen op een rijtje te zetten. In welke plaats of buurt wilt u wonen? Welk type woning heeft uw voorkeur? Hoeveel slaapkamers bent u nodig? Bent u bereid te klussen of zoekt u een woning waar u zo in kunt? Etc. Als u uw woonwensen heeft geïnventariseerd, dan kunt u ervoor kiezen om zelf een zoekprofiel op diverse woningsites in te voeren of ons dit te laten doen in het NVM-uitwisselingssysteem. Voordeel daarvan is dat wij u  het woningaanbod mailen voordat het voor iedereen op internet verschijnt. Dit doen wij GRATIS

Bel ons, dan voeren wij u direct in en bent u voortaan tijdig op de hoogte van het nieuwe aanbod. 


Bezichtiging

Zodra u een woning heeft gevonden die u aanspreekt, belt of mailt u ons en maken wij voor u een afspraak voor een 1e bezichtiging bij de verkopend makelaar. Deze 1e bezichtiging doet u zelf om te kijken of de woning echt is wat u zoekt. Is dit het geval, dan maken wij een 2e afspraak en gaat onze aankoopmakelaar met u mee om samen de woning te bekijken. Samen met u neemt hij het huis van boven tot onder kritisch op en bespreekt na afloop direct met u zijn bevindingen. Indien nodig doet hij verder onderzoek naar milieu, juridische en bouwtechnische aspecten.

Besluit u er mee verder te willen, dan bespreekt onze makelaar met u de reële waarde van de woning en adviseert over de hoogte van het namens u uit te brengen bod en voorwaarden. 



Onderhandeling

Nu komt het erop aan en gebruiken wij onze ervaring en marktkennis om uw nieuwe huis tegen de laagste prijs en beste voorwaarden aan te kopen. Wij brengen namens u een bod (met voorwaarden) uit bij de verkopend makelaar. Dit is altijd een spannend moment want: Hoe wordt er gereageerd op ons voorstel?

Aan de hand van deze eerste reactie kunnen wij de “slagingskans” vaak al goed inschatten en nemen wij samen met u het besluit al dan niet verder te gaan met de onderhandeling.



Koopakte

Na het bereiken van een mondelinge overeenkomst is het zaak dat de koopovereenkomst op papier wordt gezet. Dit wordt door de verkopend makelaar gedaan, waarvan wij een concept ontvangen en deze voor u op feitelijke en juridische juistheid controleren. U wilt immers geen problemen achteraf.

Nadat we dit concept met u hebben besproken en u een notaris heeft gekozen, maken we een afspraak om de koopovereenkomst te ondertekenen. U heeft wettelijk dan nog 3 dagen bedenktijd, nadat de akte door beide partijen is ondertekend en aan u als koper een kopie ter hand is gesteld.

Hiervoor tekent u een ontvangstbevestiging.



Eigendomsoverdracht

De leveringsakte wordt bij de notaris getekend op de datum van overdracht. Op de dag dus, dat u als koper de sleutel van uw nieuwe woning krijgt overhandigd en de woning juridisch aan u in eigendom wordt overgedragen. Wij zullen de afspraak voor de overdracht coördineren en vooraf het concept van de leveringsakte voor u controleren.

Tevens zullen wij voordat we met elkaar naar de notaris gaan het huis gezamenlijk inspecteren en de meterstanden opnemen.